Ptolemy Grey sitter plutselig igjen uten sin betrodde pleier, og han blir overlatt til den foreldreløse tenåringen Robyn. Når de får vite om en behandling for Ptolemys demens som vil gjenopprette minnene hans, er det begynnelsen på en reise mot sjokkerende sannheter.