Maskineriet
Olle våkner opp ved siden av en balaklava, en pistol og en veske med penger. Han kan ikke huske hvordan han havnet der, og snart blir han jaget av både politiet og mørke hemmeligheter fra fortiden.
Olle prøver å finne kvinnen han møtte på hotellet. Sporene fører ham til et skipsverft hvor han i stedet møter barndomsvennen Tom, som lurer på hvor Olle har vært de siste 20 årene.
Nina og politiet finner Nikolajs kropp, men ansiktet hans er ikke til å kjenne igjen. Olle oppdager at noen har kartlagt livet hans, og Tom viser seg å være en nøkkelperson i konspirasjonen.
Olle oppdager at Tom har en rolle i konspirasjonen mot ham. Olle blir tvunget til å søke tilflukt hos foreldrene sine, som han ikke har sett på 20 år.
Monika henter vesken som inneholder 30 millioner svenske kroner, og drar hjem for å pakke og rømme landet. Men der venter Olle på henne, og det viser seg at de kjenner hverandre fra før.