The Next Great Baker
Celebrate Good Times, C'mon!
Deltakerne må demonstrere ferdighetene både som bakere og dekoratører. De er under stort press, og for å gjøre ting verre oppnevner "kakesjefen" Buddy Valastro to gjestedommere.
Konkurransen tetner til når Buddy deler deltakerne opp i to lag og gir dem i oppgave å lage en kake med juletema til høytidsfesten til American Cancer Society.
Deltakerne må gjøre sitt aller beste når Buddy gir dem en serie stadig vanskeligere bake- og dekoreringsoppgaver der de virkelig får satt forretningsteft og baketalent på prøve.