The Patient
Dr. Alan Strauss, en terapeut som er i sorg over sin kones død, tar seg av en gåtefull ny klient.Mens de to mennene sliter med svært forskjellige, individuelle problemer, endres deres profesjonelle forhold av et valg som binder dem dypt sammen. Skrevet av Joel Fields og Joe Weisberg. Regissert av Chris Long.
Sams ønske om å finne en terapeutisk løsning vokser mens hans indre kamp blir mer intens. Dr. Strauss bringer en ny variabel inn i øktene deres.
Sam tar kontakt med en kvinne fra fortiden sin. Rettsaker nærmer seg for dr. Strauss, Sam, og Elias.
Dr. Strauss sliter med realiteten han befinner seg i. Sam er overveldet av praktiske nødvendigheter, men godtar terapeutens råd om å ta andre valg.