The Testaments
Precious Flowers
På Tante Lydias akademi for ekteskapsforberedelser, det ypperste i Gilead, får Agnes i oppdrag å veilede en ny perlepike. En skjør allianse begynner.
En hendelse på klassetur vekker Daisys minner om Toronto. Fortiden hennes og en verden knust av vold, avdekkes.
De grønne jentene samles til teselskap. Daisy sliter med å holde fokus, mens Agnes begynner å forstå hva det vil si å være kvinne i Gilead.
Den elegante fasaden slår sprekker under et debutantball der grønne jenter vises frem for kommandanter. Agnes oppdager at Garths status har endret seg.
Mens tantene finkjemmer slektsregistre for å finne partnere, pønsker Agnes ut en plan for å få den hun elsker. Lydia tenker på valgene som formet veien hennes til makt i Gilead.