Up Next: beabadoobee
«Soverommet er mitt safe space», forteller beabadoobee til Apple Music om stedet hun har skrevet all musikken sin siden 2017, året hun fikk sin aller første gitar av faren sin. «Det er der alt begynte. Det rommet har sett meg gråte, det har sett meg være skikkelig glad, og det har sett meg danse i bare underbuksa sent på kvelden.» Alle disse stemningene finner du i den London-baserte singer/songwriterens dypt personlige og svært nostalgiske indiepop. Fra den første låten hun skrev («Coffee» som helt uventet gikk viralt i 2017 og resulterte i en platekontrakt) til det røffe debutalbumet Fake It Flowers i 2020, hvor beabadoobee – som egentlig heter Beatrice Laus – synger åpenhjertig om den turbulente tenåringstiden. En periode som både inkluderte selvskading og utvisning fra skolen. Nå ønsker hun at andre unge kvinner skal finne sin egen styrke i musikken hennes: «Jeg vil at den skal føles som et varmt teppe». I et intervju med Matt Wilkinson fra Apple Music 1 åpner hun dessuten opp om sin brutale ærlighet, å dra på Fashion Awards med Matty Healy fra The 1975 (og å møte opp på skolen dagen etter med samme sminke som kvelden før), hvordan hun håndterer sin plutselige stjernestatus, og mye mer. Se intervjuet og filmen, i tillegg til utvalg fra de andre artistene i Up Next-serien.