Up Next: Koffee
Da hennes hyllest til den jamaicanske sprinteren Usain Bolt gikk viralt på Instagram i 2017, forstod Mikayla Simpson at livet snart skulle komme til å endre seg. «Jeg hadde aldri laget en hel låt før 'Tribute to Usain’», forteller sangeren – bedre kjent som Koffee – til Apple Music. «Den fikk virkelig fart på karrieren min». Det varte ikke lenge før hennes første offisielle singel «Rapture» ble spilt over hele verden, men Koffee selv er ute etter mer enn bare hits. Låtskriveren kalles både for reggaens nye stemme og en ung ambassadør for jamaicansk kultur verden over. «Jeg ser på meg selv som et redskap som vil hjelpe til med å videreføre reggaemusikken og reggaens kulturelle arv», sier hun. «Skjebnen min er definert av et høyere kall». Se vår eksklusive kortfilm, hør en ny remiks av «Rapture», og oppdag flere kommende stjerner i vår Up Next-spilleliste.
Reggae-sensasjonen ser tilbake på karrieren så langt – fra hennes virale Usain Bolt-hyllest til platekontrakt og et liv i rampelyset.
Julie Adenuga and Koffee
Reggaestjernen forteller om veien til berømmelse i et personlig intervju med Julie Adenuga.