Violent Minds: Killers on Tape
Når en ny innsatt i Utah State Prison hevder at han ikke kan huske forbrytelsen som sendte ham i fengsel, avslører Dr. Carlisles hypnoseeksperimenter en voldelig alternativ personlighet som skjuler seg rett under overflaten.
Dr. Carlisles mormonske tro settes på prøve når Arthur Gary Bishop ber om hans hjelp til å forstå hvordan han ble en seriemorder.
Dr. Carlisle oppdager en overraskende sammenheng mellom krigstraumer og utviklingen av et voldelig sinn når han intervjuer en Vietnam-krigsveteran som har blitt drapsmann.