When Sharks Attack
Fra Amerikas kystlinje til eksotiske strender rundt om i verden, har antallet rapporterte haiangrep økt i det siste halve århundret. Mange av angrepene dukker opp på nye og overraskende steder. National Geographic undersøker disse angrepene for å se hva som påvirker blant verdens mest fryktede fisker.
Til tross for at Cape Cod var rammen rundt den kjente filmen «Haisommer», har det lenge vært et fredelig turistmål uten et eneste haiangrep på nærmere 80 år. I 2012 endret det seg. Sammen med haiekspertene Greg Skomal og Dan Huber skal vi se på de unike og fascinerende omstendighetene som skapte et mareritt for strandbyen.
Langs Carolinas kyst strekker det seg 800 kilometer med sandstrender som er populære turistmål. Men i 2015 ble den attraktive kysten forvandlet til et inferno av haiangrep. Dag etter dag ble voksne og barn angrepet, til sammen 16 ofre ble lemlestet og fikk livet endret for alltid. Vi forsøker å finne ut hvorfor.