Magikerne bortenfor Waverly Place
Billie, en mektig ung magiker som er sentral i en mystisk profeti, blir sendt for å bo i den dødelige verden med den eneste Magiker-læreren som kan lære henne å kontrollere kreftene sine - Justin Russo.
Alex Russo tar med en rampete og eksepsjonelt mektig elev, Billie, til broren Justin's hjem i håp om å overtale han til å trene henne.
Billie's bruk av magi utenfor kjelleren gjør at hun havner i trøbbel med Justin, og frykten for å bli kastet ut fra nok et hjem bobler opp.
Billie bruker magi på første skoledag for å imponere bestevennen til Roman. En sjalu Roman stjeler tryllestaven til Billie, og havner i klørne til den ondsinnede Phantomus!
Det er Halloween, og Billie forteller Roman om Gresskarvom - en monster som spiser alle som ikke pynter huset til Halloween. I mellomtiden forsvarer Justin, Milo & Giada huset fra knep.
Billie og Justin må samarbeide for å heve en formel når Billie's rampestreker går skeis. Roman får muskler fra en magisk trøye. Milo's klassekjæledyr havner på frifot i huset.
Billie bruker en formel på skolens sosiale medium, og fortryller ved et uhell alle på skolen. Hun må finne ut hvordan hun skal gjøre dem normale igjen!