Death, Dying, and the Afterlife: Lessons From World Cultures Defining Death
S1, E2: Defining the subject of death; how the definition of death exists on multiple levels, which include the religious, biological, philosophical, cultural, legal and political; how each of these levels determines when a living being becomes a dead one.