Gnosticism: From Nag Hammadi to the Gospel of Judas God in Gnostic Myth
S1, E3: The importance of the Secret Book as the most important surviving Gnostic text; the Gnostic conception of God as a complex intellect consisting of numerous aspects; the origin of the God of Genesis as an imperfect divinity.