Minerals and the Evolving Earth
S1, E6: Paleontology offers a lens to view how the planet's 4,400 minerals develop over years, both influencing and being influenced by the evolving biosphere; learning how Earth's few primordial minerals interact with liquid water; studying photosynthesis.