The Mongol Empire Nomadic Predecessors of the Mongols
S1, E3: Learning about the one who establishes the Mongol Empire in the 13th century, Chinggis Khan; previous Mongolian-centered empires establish a template that is perfected by Chinggis; tracing the precursors to Turkic rulers in the 7th and 8th centuries.