Food: A Cultural Culinary History The Alexandrian Exchange and the Four Humors
S1, E6: Alexander's conquests herald an era where previously unconnected cultures mix; tracing the diffusion of foodstuffs over trade networks in the Hellenistic period; studying early dietary regimens based on Galen's famous theory of the body's humors.