The Mongol Empire The Mongols' Place in World History
S1, E1: Starting with eyewitness accounts of the arrival of the Mongol armies at unsuspecting cities across Eurasia, Professor Benjamin launches his survey of the Mongol Empire; he sketches the history of civilizations destined to be ruled by the Mongols.