The Petrified Forest
S1, E3: Greater Yellowstone sits on top of a volcanic hot spot where devastating geological events unfolded. The result? A bizarre cemetery of fossilized forests that contain the remains of trees that died from molten lava, ash, and mud around 50 million years ago.