About Schmidt
Oscar winner Jack Nicholson stars as Warren Schmidt, an embittered man who has just retired after 32 years as an insurance company actuary. When his wife dies suddenly, Warren packs up the 35-foot Winnebago that he and his wife had planned to travel the country in and sets out on a journey across the Nebraska plains to Denver, Colorado, for his daughter's (Hope Davis) wedding to a waterbed salesman (Dermot Mulroney), whom Warren despises. Every move Warren makes seems wrong, and he appears destined to end his life as he lived it: a failure. But along the way, Warren recounts his journey to and shares his observations with an unexpected friend--a poor Tanzanian orphan whom Warren is sponsoring for 73 cents a day. In his long letters to the boy, Warren begins to see himself--and the life he has lived--in a new light.Globe Award Winner for Best Performance by an Actor in a Motion Picture.