Aim High in Creation
Determined to stop a gas mine being built near her inner-city Sydney home, Anna Broinowski, in a world first, goes to North Korea to meet the masters of propaganda filmmaking, who teach her how to make a revolutionary drama in which "heroic workers" overthrow the "evil gas miners" - all executed in the Dear Leader's proudly melodramatic style. Back in Sydney, Anna's brave western cast follow the North Koreans' instructions, culminating in an uplifting, anti-capitalist drama.