Alone In Berlin
Berlin 1940. The city is paralyzed by fear. Otto and Anna Quangel are a working class couple living in a shabby apartment block trying, like everyone else, to stay out of trouble under Nazi rule. But when their only child is killed fighting at the front, their loss drives them to an extraordinary act of resistance. They start to drop anonymous postcards all over the city attacking Hitler and his regime. If caught, it means certain execution.