Alphabet
Is the modern education system really the best way to learn? Director of WE FEED THE WORLD Erwin Wagenhofer approaches the subject of education much more comprehensively and radically than is usually the case. Almost all discussions of education limit themselves to considering forms of competitive schooling, in which performance is celebrated above all else. Wagenhofer, by way of contrast, pursues the thought-structures behind this: what we learn shapes our reserves of knowledge, but it is how we learn that shapes our way of thinking.