El 47
Fed up with Barcelona City Council claiming that public transport couldn't reach the Torre Baró district because the streets were too narrow and unsafe, Manolo Vital, a local resident and bus driver for the city's public transport service, set out to show, from behind the wheel of the route 47 bus - "El 47"- that the authorities were wrong.