Heartbeats
Francis (Xavier Dolan) is a young gay man, Marie (Monia Chokri) is a young straight woman and the two of them are best friends -- until the day the gorgeous Nicolas (Niels Schneider) walks into a Montreal coffee shop. The two friends, instantly and equally infatuated, compete for Nicolas' indeterminate affections, a conflict that climaxes when the trio visit the vacation home of Nicolas' mother. The frothy comedy unfolds through narrative, fantasy sequences and confessional monologues.