Piotr Anderszewski - Unquiet Traveller
Everything about Piotr Anderszewski is extraordinary: his talent, his repertoire, his constant questioning of his work as a performer. Any film about this highly unconventional pianist owes it to itself to depart from the beaten path: located somewhere between a documentary and pure fiction, this “road movie” is set against a backdrop of a winter journey by train across Poland with a piano installed on board...Punctuated by Piotr’s highly personal reflections, the musical repertoire consists of essential pages by Bach, Mozart, Chopin, Beethoven, Brahms, Schumann and Szymanowski.