Superman IV: The Quest for Peace
The blockbuster superhero film series continues as Christopher Reeve, Gene Hackman, and Margot Kidder return in the story of Superman's (Reeve) battle against the evil creation of criminal genius Lex Luthor (Hackman). After declaring that he intends to rid the world of all nuclear weapons, Superman must defeat Luthor's Nuclear Man (Mark Pillow), who fights him in landmarks around the world before taking their battle into outer space. Meanwhile, when Lois Lane (Kidder) invites both Superman and Clark Kent to a double-date dinner, Superman's powers are tested so that both men can be present. Mariel Hemingway also stars.