Wine Masters: Beaujolais
Georges Duboeuf, “the King” of the Beaujolais, is inextricably linked to this region. He introduced the celebration of the new Gamay harvest, the Beaujolais Nouveau, and made it a worldwide famous festivity. Thanks to this popularity, also Beaujolais Cru’s like Fleurie, Morgon and Moulin-à-Vent finally get the attention they deserve. His grandson Adrien Duboeuf-Lacombe was chosen as his successor at a very young age.