Animals.
Rats: Part I.
A rat gets mating tips from his friend at a subterranean party; a pair of police horses complain about an old acquaintance; a bedbug has a midlife crisis.
Pigeons: Part I.
A naive male pigeon prepares himself for motherhood, while a second pigeon is challenged by a New Jersey rival; one caterpillar's metamorphosis is another's lament.
Two privileged feline siblings find their perfect day interrupted by an alley cat; a goose grows bored with the monotony of his life and attempts to bond with a flock of Central Park swans.
A papillon is thrust into an unwelcoming dog park; a dog-walking group deals with an unexpected secret; two dogs dissect their owners' first date.
A rat invents pants; two fish couples endure an uncomfortable double date; a moth tries neon light for the first time.
Phil the pigeon has a tense reunion with the father who abandoned him; Mike the seagull encourages his son to join the seagull scouts.