Avenue 5
I Was Flying
When a malfunction occurs aboard the luxury space cruise ship Avenue 5, it's up to engineer Billie McEvoy to warn Captain Ryan Clark, owner Herman Judd and his right-hand woman Iris Kimura that the incident may have a cataclysmic knock-on effect.
And Then He's Gonna Shoot Off...
Rav and her team meet with a NASA representative to plot a potential rescue mission; an engineer working in a hidden part of the ship has a surprisingly optimistic theory about the ship's future; Karen becomes a vocal advocate for passengers.
Judd outlines the plan for a rescue mission and tasks Iris with organising a vigil on Earth to raise the money to fund it; Rav endures a barrage of messages from the ship and handles an unruly press conference.
With Judd worried about his reputation, Iris arranges a meet-and-greet with several passengers in his luxury suite; frustrated by a bridge crew with no answers, Ryan and Billie bond with the engineers below deck.
Billie seeks her moment in the limelight after stepping in to help Ryan during the ship's newest crisis; Iris vets comic Jordan Hatwal's material for the Halfway Home Party; Doug tries to get in the way of Mia's new-found sexual freedom.
As Avenue 5 celebrates the birth of a space baby, Ryan and Billie try to identify the source of an incessant beeping; Judd shares his latest grand idea; Rav appeals to the president for rescue funds but faces an ethical dilemma.