Bambai Meri Jaan
Ismail Kadri, an upstanding policeman and devoted family man, puts everything on the line, including his family, to clean up Bombay's seedy streets from the rise of organised crime, which is wreaking havoc on the city.
Ismail Kadri, an upstanding policeman, is tasked with disrupting the criminal network formed by gangsters Haji and Pathan, who rule the Bombay mafia. However, his own son, Dara, aged 13, is already showing an aptitude for crime.
Paradise Lost
At home, Ismail tries to discipline Dara, who has a gift for lying and petty theft. However, Ismail's world collapses when a tragic twist of fate calls into question his honesty and integrity.
Ismail struggles to make ends meet for his family; financial pressure begins to influence Dara's view of the world; when Ismail is pushed to the limit, Haji tightens his grip on him; Ismail is faced with a difficult choice.
In 1977, Dara begins to use his quick wit and talent for conning people to make easy money. He provokes members of Pathan's gang. Soon, the affair escalates into a bloody confrontation.
When Dara attempts to dethrone Haji, Pathan and Anna, the kings of Bombay, a series of violent events lead to unexpected alliances and a monstrous wedding night.