Camden
Made in Camden
Amy Winehouse, Dua Lipa, Coldplay and Madness all have something in common: their musical journeys all started in Camden, the gritty bohemian corner of North London where live music spills out from pubs and clubs crammed into a handful of streets.
Rebels and Misfits
The original rebel icons The Clash were the first to put Camden on the map; now, Yungblud and Bob Vylan play sell-out shows at the Electric Ballroom bringing their unique messages of rebellion to a new generation in Camden.
US hip hop artists came to Camden in search of creative freedom: from The Roots to The Black Eyed Peas and the legendary Chuck D, each of them forged a love for Camden's alternative music scene and Camden embraced their unconventional style.
Dua Lipa looks at how her hometown Camden has shaped club culture and how the fight against homophobia and racism broke down barriers in music.