Cross
Alex Cross, a decorated DC homicide detective and forensic psychologist, faces a sadistic serial killer. He and his partner John Sampson track this killer, and a threat from Cross' past appears with ill intent.
Hero Complex
Detective and psychologist Alex Cross is still reeling from his wife's murder when Emir Goodspeed is found dead.
Ride the White Horsey
Vanessa Norris believes she has evidence that could expose Emir Goodspeed's killer. So she leaves her child with her sister and goes into hiding, hoping that she can bring the truth to light.
Cross learns that the person threatening his family is related to a criminal he helped convict, Deirdre Nolan.
Ed Ramsey is left with no option but to set up a new location to carry out his plans; Cross relents to his family's coaxing and joins the family karaoke tradition, but their family bliss is broken by an intrusion.
Ramsey hosts his annual birthday party at his house. All the D.C. glitterati turned out, including Cross and his lady friend, Elle Monteiro.
Ed Ramsey is all set for his next ritual killing, but Alex Cross finds a witness who might help stop Ramsey, but something unexpected happens; Alex takes his son, Damon, on a road trip in order to bridge the gap formed in their lives.