Dexter's Laboratory
Dexter, a child genius, whips up dazzling, world-saving inventions in his secret laboratory. While big sister Dee Dee frequently wrecks his experiments, Dexter's bigger nemesis is Mandark, his brilliant rival at Huber Elementary School.
Star Spangled Sidekicks/TV Super Pals/Game Over
Dexter and Dee Dee battle each other to become the new sidekick to their hero, Major Glory. The superheroes argue about what to watch on television. Dexter becomes trapped inside a popular video game.
Babysitter Blues/Valhallen's Room/Dream Machine
Dexter falls in love with his teenage babysitter and ages himself 10 years to impress her. The heroes look for the rock god ValHallen. Dexter creates a machine to keep his dreams happy.
Dexter shrinks himself so that he can spy on Dee Dee. Krunk falls in love with a purple woman called She Thing. Dexter listens to a record in his sleep to study for a French test.
Dexter is jealous when he learns that the new boy at school has a bigger laboratory than he does. A space chimp vows to destroy mankind and Dexter grows tired of being young.
Dee Dee tries on Dexter's new inflation suit and floats away; the heroes must remove a cat from the apartment before an allergic Major Glory has a sneezing fit; Dexter unintentionally turns Dee Dee into a monster while trying to quiet her down.