Diana
More complex than history has acknowledged, Diana Spencer was more in control of her destiny than previously understood. A feminist role model who was not afraid to show vulnerability and strength, Diana was truly a blueprint for the modern woman.
The Girl from Norfolk
Growing up in rural Norfolk, Diana Spencer lived a privileged but remote childhood; a mutual desire for love and affection brings her and Prince Charles together, but Diana has little idea of the media scrutiny she will encounter.
Royal Rivalries
Great Britain is captivated by the royal wedding, and the birth of Diana and Charles' son William secures the line of succession to the British throne; Diana begins to face struggles as a new member of the royal family.
Princess Diana takes the world by storm on her first international tour and "Di-Mania" is born. But her increasing popularity creates tensions and jealousy between her and husband Prince Charles.
Diana's explosive BBC television interview stuns the nation and divorce from Prince Charles soon follows; liberated from her marriage, yet isolated and alone, Diana uses her star power to support humanitarian causes close to her heart.
The world wakes to news of Diana's death with a global outpouring of grief and love for the woman who became the "People's Princess"; a generation later, Diana's sons William and Harry continue her legacy with their own charitable causes.