Gentleman Jack
In 1832, Anne Lister returns to West Yorkshire to transform the fate of her ancestral home, Shibden Hall.
I Was Just Passing
Anne Lister arrives at Shibden Hall and learns that her would-be companion, the aristocratic Vere Hobart, is to marry a man; after discovering that her land is rich in coal, Anne makes plans to transform the estate.
I Just Went There to Study Anatomy
Lister starts her dangerous but playful courtship of Ann Walker; Lister's plan to excavate her coal mines leads her into the path of a local magistrate and his brother; Lister's servant presents a solution to Eugénie's problem.
The widowed Reverend Ainsworth sets his sights on Ann Walker after arriving in Halifax; Lister prepares to deal with the clergyman in her own manner; Lister's plans for her estate lead her into trouble.
Lister contemplates travelling to Europe alone as Ann Walker's mental state deteriorates; Lister reopens negotiations with the Rawson brothers about her coal mine.