Portland detective Nick Burkhardt learns he is a Grimm, descended from a long line of warriors charged with protecting humanity from supernatural creatures.
Portland detective Nick Burkhardt learns he is a Grimm, descended from a long line of warriors charged with protecting humanity from magical creatures known as Wesen, who are part human and part animal.
A man puts the song 'YMCA' on his speakers in a tram, which makes the other passengers dance inside. When everyone leaves the streetcar, the driver discovers a woman dead in the streetcar.
When a young woman is found dead wearing nothing more than a nightgown, Nick is called to look into the suspicious circumstances, suspecting that this might be a murder. As the investigation goes on, and he uncovers a string of female disappearances, Nick finds that he may be after a creature with hypnotic abilities that has a penchant for beautiful women. Elsewhere, a reaper arrives in town looking to avenge the death of his friend.