Grisaia Phantom Trigger
Mother's Cradle I
Taiga from the elementary division joins Rena and the others at Mihama Academy Class A; Chris gets named as her higher officer, and she asks Haruto, the handler for the reason.
Mother's Cradle II
A terrorist attack transpires at the medical university Taiga visited; Class A is ordered to stay put, but Chris ignores the order to rescue Taiga on her own.
Murasaki's sister Yuuki returns to Class A; Rena is annoyed with her, and Murasaki doesn't seem herself.
Several years before, Haruto visited Yuuki's village to learn Phantom Blade; one day, the village gets ambushed and Murasaki suspects Haruto.