Gulag: The Story
Explores the long, complex and largely unknown history of the gulag and its intimate link to the political, economic and cultural history of Soviet Russia.
Disease, hunger and misery ravage the Gulag camps; the new Bolshevik regime get rid of their opponents following the Russian revolution.
Propagation 1934 - 1945
In 1935, prisoner numbers in the Gulag exceeded one million, with mass executions and arbitrary arrests increasing every day.