Hannah Fry's Magic Numbers
Mathematician Dr Hannah Fry explores the mystery of mathematics; it underpins so much of the modern world that it's hard to imagine life without its technological advances.
Expanded Horizons
Hannah travels down the fastest zip wire in the world to learn more about Newton's ideas on gravity; his discoveries revealed the movement of the planets was regular and predictable.
Hannah explores a paradox at the heart of modern mathematics, discovered by Bertrand Russell, which undermines the very foundations of logic that all of mathematics is built on; these flaws suggest that mathematicss might just be a human language.