Jazz
Ken Burns takes an in-depth look at the most original American art form -- jazz.
Gumbo
In 1917, a group of musicians called the Original Dixieland Jazz Band recorded an unexpected smash hit. It marked the beginning of the jazz age.
1917-1924: As the roaring 1920s continued, so did people's desire for jazz. It was a period which saw Louis Armstrong, Duke Ellington and Paul Whiteman rise to stardom.
Big-band swing dominates; Benny Goodman integrates his bands; the Savoy Ballroom attracts dancers, both black and white; Billie Holiday.