Legacy: The True Story of the LA Lakers
The rise and unprecedented success of one of the most dominant and iconic franchises in professional sports is told only by the people who lived it.
Real estate mogul Dr Jerry Buss buys the Lakers, drafts rookie Magic Johnson, and welcomes his kids into the family business. Facing dramatic setbacks and shocking turns, the team captivates fans as Dr Buss's approach changes the NBA forever.
After Magic Johnson shocks the media and asks to be traded, Dr Buss does damage control; as the team welcomes a new coach and vital role-players who cement Showtime, the Buss kids juggle more responsibilities for the family business.
Kareem Abdul-Jabbar retires, creating doubts about the team's future; as the Buss kids pull away from their dad in business and life, coach Riley becomes distracted by fame; the team soldiers on until tragic news shocks the franchise and the world.
Expectations build when Dr Buss' new superstar comes to Hollywood; a teen rookie makes bold claims; as the family business grows, Dr Buss' kids all get promotions.