Mr. Mercedes
Two years after retiring, former homicide detective Bill Hodges is still haunted by his last case – a massacre that left sixteen people dead. When the demented culprit begins to torment Hodges, he is compelled to revisit the case.
On Your Mark
As Hodges struggles to maintain his sanity, both Pete and Ida take notice. Deborah worries about Brady, who gives her a window into his latest work. Hodges connects with Olivia Trelawney’s sister Janey, who hires him as a private detective.
Hodges and Janey dig deeper into the circumstances surrounding Olivia’s death. Hodges uses Debbie’s Blue Umbrella to turns the tables on Brady. Jerome’s father intervenes in his relationship with Hodges.
Ida is hurt as Hodges and Janey’s relationship intensifies. Lou is disturbed by an interaction with a customer. Deborah takes Brady to the cemetery and the two reflect on their difficult past.
The cat and mouse game between Hodges and Brady escalates. Hodges has an upsetting conversation with Janey’s mother. Deborah’s drinking almost causes an accident at the Hartsfield home.
Hodges struggles with the past as it concerns his daughter, Allie. As Deb attempts to make a change for the better, Brady interferes. Robi continues pressuring Brady to impress their bosses. Hodges connects with Janey’s niece, Holly.