Out of the Box
Every day, a small group of neighborhood children come and play in "The Box," an imaginary clubhouse made entirely out of painted cardboard boxes. Along with their two caregivers, Tony James and Vivian Bayubay McLaughlin, the kids play games, do crafts, sing songs, and act out stories in the box.
Yes and Nose
The kids use their noses to sniff out where Tony is hiding some muffins he's made for them. They pretend to be different animals with different types of noses and make nose puppets out of paper cups which they use to play out their own version of 'Pinocchio.' Pinocchio, whose nose grows when he tells a lie, meets some animals and has a nose contest with them. He learns to be happy with the nose he has and all the great things it can do.
Jill's new toy airplane breaks its wing, and Vivian comes to the rescue with her glue bottle. While the glue dries, the kids make toy parachutes out of paper cups and tissue. They sing a parachute song and play out their own version of "Peter Pan", in which Peter forgets how to fly and is rescued by a friendly eagle and a passing airplane.