Two young Pokémon trainers become research fellows at a renowned Pokémon laboratory, stepping into a world of adventures with their Pokémon friends.
Emergency
Ash, carrying his badly wounded Pikachu, rushes into Viridian City, which is on alert for Pokémon thieves like Jessie, James and Meowth of Team Rocket; Ash tries in vain to fight off Team Rocket's Pokémon, but his Pikachu and others join the fray.
Ash discovers and captures his first Pokémon, a Caterpie. Misty's strong distaste for bugs does not stop the Caterpie from liking her.
A young samurai tracks down Ash and challenges him to a battle, but they are interrupted by a swarm of Beedrill.
While Ash and Misty guard the Moon Stone from Team Rocket, they encounter a Pokémon believed to be a Clefairy.