Puniru Is a Kawaii Slime
Kotaro Kawaii lives happily with his slime, Puniru. But when Puniru grows into the form of a beautiful girl, his life is turned upside down.
I Hate You and I Love You
Puniru follows Kotaro to school to give him something he forgot, but they end up getting into a fight; Puniru turns into an idol to get Kotaro to admit she's cute; Kotaro tries to enlist Puniru's help in winning the affections of his crush.
Neither Friend nor Slime
Kotaro asks Puniru to turn into a first-grader and act lost, so he can look good in front of Kirara-senpai, but little does he know Kirara's maternal instincts go into overdrive around children; Puniru later plays a trick using this knowledge.
Kotaro's favourite childhood plushie has a profound effect on Puniru; he wants to go to the Kyuthi Café, where he gets Puniru to pretend to be his girlfriend so he can order a dish meant for couples.
Alice, granddaughter to the president of the toy company that made Kyuthi-chan, challenges Puniru to see whether she or the character Alice is more adorable; the competition gets blown into gigantic proportions.
In an attempt to please Alice, Hodai dons a Runrune costume; Nanpa, Puniru and Honechan fight over Robo Runrune; to put some pep back in the exhausted Kirara senpai's step, Puniru and Runrune become cheerleaders.
Puniru gets moldy and down in the dumps when Runrune starts ignoring her; she's determined to get Runrune and Alice to be friends again; AI Runrune hits the scene and Alice and Puniru face off to see which Runrune is better.