Rome
Two Roman soldiers are caught up in the historical events of an era that included the death of a republic and the birth of an empire.
The Stolen Eagle
Eager to return to Rome after eight years of war, Caesar ends his campaign with a resounding triumph in Gaul; back in Rome, Caesar's old friend Pompey is counselled by the Senate, who worry about Caesar's growing popularity.
How Titus Pullo Brought Down The Republic
Mark Antony returns to Rome; Vorenus heads home to his family; Pompey drafts an ultimatum stripping the general of his power.
With Caesar advancing on Rome, Pompey orders a retreat and forces his citizens to pick sides; Timon carries out Atia's dirty work; Vorenus goes on a scouting mission and cannot understand why no one resists.
Caesar makes a triumphant return to Rome; a beleaguered Pompey sends his son back to the city to track down the missing treasury gold; Vorenus's attempts to start a new life go disastrously wrong.
Niobe struggles to keep her terrible secret from Vorenus, little knowing that Pullo has decided to take matters into his own hands; Caesar offers a humiliated Pompey a truce, but their bloody conflict is far from over.
As the balance of power unexpectedly swings towards Pompey, Mark Antony must make a life or death decision whether to remain loyal to Caesar; Vorenus struggles to rescue his relationship with Niobe before he follows Caesar into war.