Star Trek: Picard
Star Trek: Picard features Sir Patrick Stewart reprising his iconic role as Jean-Luc Picard, which he played for seven seasons on Star Trek: The Next Generation. The new series will follow this iconic character into the next chapter of his life.
Remembrance
At the end of the 24th century, and 14 years after his retirement from Starfleet, Jean-Luc Picard is sought out by a mysterious young woman in need of his help.
Maps and Legends
Picard begins investigating the mystery of Dahj as well as what her very existence means to the Federation; hidden enemies are interested in where Picard's search for the truth about Dahj will lead.
Completely unaware of her special nature, Soji continues her work and captures the attention of the Borg cube research project's executive director; Picard seeks others willing to join his search for Bruce Maddox.
Picard orders the crew stop at the planet Vashti, putting their journey to Freecloud on hold. Upon arrival, Picard reunites with Elnor, a young Romulan he met 14 years prior when he helped relocate Romulan refugees.
The La Sirena crew begins their new lively, and quite unpredictable, expedition on Freecloud to search for Bruce Maddox.
Picard and the crew track Soji to the Borg cube in Romulan space, resurfacing haunting memories for Picard; meanwhile, Narek believes he has finally found a way to safely exploit Soji for information.