A team of explorers made up of soldiers and scientists use the Stargate, an ancient portal to other planets, to explore new worlds and forge ties with alien civilisations.
Children Of The Gods
Colonel Jack O'Neill is summoned for a rescue mission to Planet Abydos to find scientist Daniel Jackson and to explore the universe through Stargates.
O'Neill faces up to the death of his young son after coming into contact with a mysterious crystal.