Tangled: The Series
What the Hair?!
Rapunzel and Cassandra venture out to a wizard's cottage to learn what has happened to Rapunzel's hair. The wizard, Varian, turns out not to be a wizard at all but an alchemist and keen inventor.
After getting booed at a ceremony, Rapunzel is determined to prove her naysayer wrong. The jeerer, however, is an old man loved by everyone in the kingdom.
Eugene searches for his place in the castle, and decides to pursue becoming a royal guard. After successfully catching a criminal, he begins his training. Rapunzel has her royal portrait painted.
Rapunzel and Cassandra put their courage to the test as they enter the Challenge of the Brave, a gathering of warriors across the kingdom.
Tired of their constant bickering, Rapunzel sends Eugene and Cassandra on a scavenger hunt in the hopes that they can bond with one another.
Lance Strongbow, an old friend from Eugene's criminal past, comes to visit, and tries to drag Eugene back into his old thieving ways.