The Dark Wizard
Tracing the jaw-dropping feats that made Dean Potter a legend, as well as the personal turmoil that defined his life.
The Death Consequence
Dean Potter connects with a community of like-minded people seeking the sport's freedom and adrenaline; Dean's restless energy compels him to pioneer new ascents and forge new world records.
Dying to Flying
Dean struggles with his inner demons but seems to find relief through death-defying feats cultivating a devoted following drawn to his rebellious antihero image; but soon, a new climber emerges and threatens to eclipse Dean's dominance.
This is Art, This is Spirituality
The rivalry between Dean and Alex Honnold intensifies as both climbers vie to be the first to free solo a route on the 3000-foot El Capitan; Dean alienates his inner circle and accepts a dangerous career opportunity in China.
With a new relationship grounding him, Dean regains emotional stability and his long-held dream of flight comes to fruition when he immerses himself in the cutting-edge world of wingsuit flying.