The Patient
Therapist, Alan Strauss, is held prisoner by a patient, Sam Fortner, who reveals himself to be a serial killer. Sam has an unusual therapeutic demand for Alan.
Intake
Dr Alan Strauss, a therapist mourning the death of his wife, takes on an enigmatic new client. As the two men wrestle with very different, individual problems, their professional relationship is transformed by a choice that binds them together.
Alan Learns to Meditate
Sam delves more deeply into the reason he entered therapy, but he encounters resistance from Dr Strauss as he attempts to continue their sessions; a gathering sense of not being alone leads to a revelation about the house.
Sam's desire to find a therapeutic solution grows as his inner struggle intensifies; Dr Strauss brings a new variable into their sessions.
On the threshold of crisis, Sam honours the promise Dr Strauss made him make as a condition for continuing their work together; the trust built between patient and doctor is tested, with a life in the balance.
Sam reaches out to a woman from his past; trials loom for Dr. Strauss, Sam, and Elias.
Dr. Strauss struggles with the reality he finds himself in; Sam is consumed with practical necessities, but agrees to his therapist's advice to make different choices.